.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش بینی برداشت ۸۵۰ هزار تنی برنج سفید در شالیزار‌های مازندران
با توجه به برداشت ۹۳ درصدی برنج ؛ پیش بینی می‌شود کشاورزان استان امسال در ۲۰۴ هزار هکتار از شالیزار‌های استان 850 هزار تن برنج سفید برداشت کنند.

به گزارش شمال نیوز،قربان نژاد رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران به برداشت ۹۳ درصدی برنج از شالیزار‌های استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۸۵۰ هزار تن برنج سفید تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰۴ هزار هکتار در استان زیر کشت برنج رفته است، افزود: ۱۹۱ هزار هکتار تاکنون برداشت شده است.

قربان نژاد گفت: پیش بینی می‌شود در کشت اول بیش از یک میلیون تن شلتوکمعادل ۷۰۰ هزار تن برنج سفید از زمین‌های شالیزاری استان برداشت شود.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۶۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری مناطق مرکز‌ی استان که به دلیل کم آبی موفق به کشت اول نشده بودند، افزود: کشاورزان در ۳۱ هزار هکتار اقدام به نشاء مجدد و ۲۹ هزار هکتار کشت رتون کردند.

وی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و روان آب شدن مناطق پایین دست امسال پیش بینی می‌شود در این بخش ۱۵۰ هزار تن برنج سفید برداشت شود.

وی با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت برنج ۷ هزار هکتار کاهش داشته است ، افزود: ۸۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان پارسال به کشت رتون و نشاء مجدد اختصاص یافته بود.

مراکز خرید توافقی برنج همچنان بدون مشتری
جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور نیز به ممنوعیت واردات برنج تا ۳۱ شهریور ماه امسال اشاره کرد و گفت: این ممنوعیت در طول دوره برداشت محصول داخلی و برای حمایت از کشاورزان اعمال می‌شود.

وی افزود: برای حمایت از کشاورزان مازندرانی عملیات خرید توافقی برنج از کشاورزان در ۵ مرکز خرید شهرستان‌های نکا، فریدونکنار، بابل، آمل و ساری در حال انجام است.

جعفری با بیان اینکه تاکنون کشاورزان محصول خود را به دلیل افزایش قیمت برنج در بازار تحویل مراکز خرید توافقی نداده اند، گفت: خرید توافقی برنج پرمحصول و طارم بمنظور حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار برنج و تامین بخشی از ذخایر راهبردی از محل تولید داخلی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: نرخ خرید انواع برنج براساس ۸ درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج‌های طارم ۹۸ هزار و ۲۸۰ ریال، شیرودی ۵۸ هزار و ۸۶۰ ریال ، ندا و نعمت ۵۲ هزار و ۳۸۰ ریال تعین شده است.

وی گفت: به ازای هر درصد شکستگی بیش از هشت درصد، از قیمت برنج‌های خریداری شده براساس جدول باکسر و شکستگی کمتر از هشت درصد به نرخ‌های مربوطه اضافه می‌شود.

وی در ادامه یادآوری کرد: حداکثر شکستگی قابل قبول ۱۵ درصد و حداقل شکستگی قابل قبول برای پرداخت جایزه ۷/۵ (هفت و نیم) درصد است.

وی تاکید کرد: خرید توافقی برنج صرفا از کشاورزانی صورت می‌پذیرد که سازمان جهاد کشاورزی اطلاعات آن‌ها را از قبیل: مقدار تولید، واریته و میزان سطح زیر کشت را در قالب معرفی نامه به شرکت غله اعلام کند.

جعفری با بیان اینکه برنج‌های اختلاط شده و برنج‌های خارجی مخلوط با برنج محلی نیز از کشاورزان تحویل گرفته نمی‌شود، افزود: خرید توافقی برنج از کشاورزان استان مازندران تا ۱۵ آذرماه امسال ادامه خواهد داشت./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.